یزدفردا: مدیر دفتر مهندسی طرح‌های شرکت برق منطقه‌ای یزد از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه تعویض هادی فرسوده خط یزد یک - مدرس خبر داد.
به گزارش یزدفردا: جعفری با اشاره به ابلاغ معاونت برنامه‌ریزی این شرکت در خصوص تعویض هادی خط ۶۳ کیلوولت یزد یک- مدرس خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی هادی خط مذکور، تامین کسری تجهیزات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته و نسبت به تامین نیاز‌های این پروژه اقدام شد.
 
وی ادامه داد: با تأمین تجهیزات موردنیاز پروژه مذکور، هادی خط ۶۳ کیلوولت یزد یک- مدرس با طول ۶٫۲ کیلومتر در فروردین ماه سال جاری و در مدت زمان کمتر از یک ماه انجام شده و این خط برقدار شد.
 
جعفری با اشاره به اینکه در این پروژه هادی پرظرفیت ACSS/LARK، جایگزین هادی فرسوده موجود شد؛ ادامه داد: هادی‌های پرظرفیت که با نام اختصاری HTLS شناخته می‌شوند، قابلیت کار در دما‌های بالاتر و فلش پایین‌تر نسبت به نمونه هادی‌های ACRR داشته و وزن آنها نیز به طور حدودی معادل هادی موجود است.
 
گفتنی است با انجام پروژه تعویض هادی خط ۶۳ کیلوولت یزد یک- مدرس با هزینه ۶۰ میلیارد ریالی؛ توان انتقالی هر مدار از این خط از ۴۰ مگاوات به ۵۳ مگاوات افزایش یافت.
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا